Winsite

חמישי שעבר, קמפוס גוגל בתל אביב, מאה ומשהו חרדים התכנסו ל"ליל שישי על טשולנט ודיגיטל", או במילים פשוטות – כנס בנושא מדיה דיגיטלית בפרסום החרדי.
את הכנס הרימו שמחה ומיכה (זה יפה שלשותפים יש שמות מתחרזים, נכון?) שהקימו לפני מספר חודשים את מקס דיגיטל Max Digital – משרד הפרסום הדיגיטלי החלוץ במגזר החרדי, ואנחנו אהבנו מאד את הרעיון והצטרפנו אליהם.
מערכת היחסים של החרדים עם האינטרנט בנויה על קיטוב של שנאה-אהבה. מצד אחד – הציבור החרדי סולד מהאינטרנט המשוקץ, ומצד שני – אחוזי הגולשים ברשת מתוך הציבור, הולכים וגדלים. ארגונים חרדיים רבים כבר מיישרים קו עם הנוכחות של הציבור שלהם ברשת, ומקימים אתרים.
ועכשיו – גם תעשיית הפרסום החרדית מצטרפת לחגיגה, ולומדת את אפשרויות הפרסום במדיה הדיגיטלית, עם התאמה לקהל היעד על מאפייניו הייחודיים.
פגשנו שם חבר'ה ממשרדי הפרסום החרדיים, נציגים מאתרי החדשות והתוכן החרדיים, ואנשים שעוסקים בפרסום, שיווק ויח"צ לחרדים. וגם הרבה לקוחות וחברים, שזה תמיד כיף.
ההרצאות המקצועיות (איתי ראוך מגוגל ואילן צינמן מ Outbrain) היו טובות, אבל בעיקר אהבנו את הגימיק של דירוג אתרי החדשות החרדיים על ידי SimilarWeb, שהציג אריאל רוזנשטיין. גימיק שהדליק, כצפוי, את הקהל אוהד התחרויות.
בתור חברת בניית אתרים שמלווה ארגונים חרדיים רבים ומיזמים חברתיים בתהליך הכניסה לאינטרנט, ראינו לנכון לשתף את הקהל בממצאים מעניינים מהחיבור הזה של חרדים ואינטרנט, או כמו שקראנו להרצאה שלנו – "כשחווית משתמש פוגשת כיפה שחורה".
את ההרצאה פתחנו בשאלה – האם המאפיינים הייחודיים של הגולש החרדי מצריכים עבודה שונה על חווית משתמש עבורו, או שלא? התשובה כצפוי קצת מורכבת, ובמהלך ההרצאה הצגנו מגוון דוגמאות, בחלקן יש השפעה של המאפיינים ובחלקן אין.
לסיכום, היה כיף גדול לראות את החרדים מדברים על דיגיטל, וגם תחושה של צעד משמעותי והיסטורי.
יצאנו משם עם טעם של עוד (אבל לא, לא עוד טשולנט).

כנס חרדים ודיגיטל
ועידת הדיגיטל החרדי 2015
כנס חרדים ודיגיטל
נטע שפיר בועידת הדיגיטל החרדי 2015
כנס חרדים ודיגיטל
ועידת הדיגיטל החרדי 2015
כנס חרדים ודיגיטל
ועידת הדיגיטל החרדי 2015
כנס חרדים ודיגיטל
ועידת הדיגיטל החרדי 2015