Winsite

כבר בפעם החמישית החודש שאני שומע את השאלה: בשביל מה אני צריך אתר? השאלה מגיעה מבעלי עסקים קטנים ובינוניים שיש להם דף פייסבוק. לפעמים אפילו דף מוצלח ופופולארי עם אלפי אוהדים.

חשבתי שזה מצדיק תשובה מפורטת:

ראשית, אכן דף עסקי בפייסבוק יכול לשמש להמון מטרות נהדרות לתדמית של העסק, ובכללם:

  • הגדלת אוהדים
  • הגדלת חשיפת העסק
  • פרסום מבצעים
  • מיצוב העסק כאוטוריטה בתחומו
  • הנעה לפעולה מידית וקצרה
  • ועוד…

אבל גם דף עסקי, ואף הטוב ביותר, אינו יכול להחליף בצורה טובה את מה שאתר אינטרנט טוב יכול לתת כפלטפורמה תדמיתית מדויקת עם הנעה לפעולה ברורה וממוקדת.

הפרסומים בדף העסקי נבנים בהדרגה ולאורך ציר הזמן, אך ככל שחולף הזמן גם הפרסומים הטובים ביותר שזכו להמון מעורבות גולשים, נדחקים אחורה אל מעמקי ההיסטוריה של הדף לטובת פרסומים חדשים. כאשר יגיע לקוח פוטנציאלי ויבקש להתרשם מהעסק להציץ לתיק העבודות, לקרוא המלצות לקוחות ומאמרים, יהיה לו מאוד קשה למצוא את הדברים שחיפש בצורה מסודרת. אז נכון שיש כמה קיצורי דרך שאפשר לעשות בעזרת מגוון אפליקציות ידידותיות, אבל אחרי הכול זה אף פעם לא מהווה תחליף רציני לסדר ולהיררכיה הנכונה שבה אפשר להציג את הדברים באתר אינטרנט שתוכנן כראוי. שלא לדבר על תכנון נכון של הנעה לפעולה באתר אינטרנט שניתן לשלוט בו לאורך כל דפי האתר.

בואו ניקח לרגע לדוגמה את שרית, מאמנת אישית עם דף פייסבוק פופולארי עם מעל ל-12,000 אוהדים. את הקפיצה הגדולה שלה היא עשתה לאחר שהופיעה בראיון בתכנית טלוויזיה פופולארית. את הראיון היא העלתה לדף העסקי שלה וזכתה להמון לייקים עליו. אבל מה הסיכוי שפגשו את הראיון הזה כאשר אתם נכנסים לדף שלה לאחר כחצי שנה? הסיכוי כמעט אפסי.

לעומת זאת באתר האינטרנט של שרית, הראיון זוכה למקום הראוי לו וזוכה לצפיות חוזרות ונשנות לאורך זמן, עד לראיון הבא. וכך מאפשר לאנשים להתרשם ולחוות את שרית כאשת מקצוע איכותית ורצינית כבר מההצצה הראשונה לאתר.

המסקנה שלי היא פשוטה. אין עסק שלא זקוק לאתר אינטנרט טוב.

ובינתיים – בהחלט שנכון לכם ולעסק להקים דף עסקי בפייסבוק. אבל אנא מכם, שיהיה איכותי ורציני, אחרי הכול זה חלון ראווה.
(מתוך: מדריך "ככה בונים אתר מנצח" של ווינסייט)