Winsite

ככל שחולף הזמן, כך הדרישה למעצבי UX הולכת וגוברת. בעלי עסקים מבינים יותר ויותר את המשמעות והחשיבות של חוויית משתמש נכונה וטובה באתר. ובצדק, כי אתר שלא נבנה עם חשיבה מדויקת על חווית המשתמש ישיג תוצאות פחות טובות באופן משמעותי מאתר שנבנה בצורה מקצועית ומדויקת עם חשיבה על הפרטים הקטנים שמאחורי הוויית הגלישה באתר.

בוודאי קרה לכם שעמדתם במסוף הבנק, ניסיתם לבצע פעולה שלא הורגלתם אליה, ולקח לכם קצת יותר מכמה שניות כדי להבין מי נגד מי ומה עליכם לעשות, והאם אכן הכפתור שאתם עומדים ללחוץ עליו הוא כפתור התיקון או הביטול שיצריך מכם למלא את כל הפרטים מהתחלה. זו בדיוק דוגמה לחוויית משתמש גרועה.

ריכזנו עבורכם כמה נקודות חשובות במהלך תכנון חוויית משתמש בבניית אתר אינטרנט.

נגישות – לפני הכול, הנגישו לגולש הפוטנציאלי את התוכן בצורה הגיונית, הקפידו על רצף הגיוני, נסו לפעול בדרך שבה הגולש שלכם חושב ופועל, אל תכבידו עליו, תנו לו את הדרך למצוא את הדברים שרלוונטיים עבורו באופן נוח וקל.

שימושיות –  האתר חייב להיות שימושי. כל הפונקציות שיש לכם באתר צריכות להיות מספיק אינטואיטיביות כדי שנוחות התפעול תהיה מקסימאלית. כפתור לא שימושי הוא כפתור מיותר.

אסתטיקה –  הכניסו אליכם את האורחים ותנו להם חוויה אסתטית ונעימה, הקפידו על בחירת צבעים נכונים ונעימים, הכניסו לאתר תמונות אווירה היוצרים אווירה טובה ורגועה. דאגו שהאתר שלכם יההי מזמין מבחינה אסתטית ככל האפשר.

התמצאות – הגולש לא מגיע תמיד לדף הבית, שבו הסדר ברור יותר בדרך כלל. הקפידו איפה שלאורך כל דפי האתר היהי מאוד נוח להתמצא במה שקורה באתר. תנו לגולש כלי עזר של ניווט ותפריטים כך שיוכל לעבור בקלות ממקום למקום ולמצוא את מבוקשו.

אם לא לקחתם בחשבון את כל אלו כשבניתם את האתר, יתכן מאוד שתגלו שמגיעים אליכם הרבה לקוחות פוטנציאלים לאתר, אבל הם בורחים מהר מאוד מפני שלא סיפקתם להם את החוויה הרצויה. שווה בדיקה.