הגדרת מטרות, הגדרת קהלי יעד, הגדרת סוג האתר ובדיקת מתחרים

1. מטרות

לפני שניגשים לבניית האתר חשוב להגדיר מטרה.
בגדול יש לאתרי אינטרנט שתי מטרות מרכזיות:
• האצת תהליך סגירת עסקאות ובשלות לקנייה.
• הבאת לקוחות חדשים.
בתוך זה יש מנעד רחב של הגדרות שעוזרת להתמקד ולהבין מהו האתר שמתאים לנו, מהו סגנון העיצוב שיתאים לו, וכו’.
שאלו את עצמכם מדוע אתם צריכים אתר, נסו תשובות שונות ורשמו אותם. לדוגמא:
• אני צריך אתר כדי שיהיה לי כרטיס ביקור באינטרנט.
• אני צריך אתר כדי שכל העולם ידע על המוצר שלי / השירות שלי.
• אני צריך אתר כדי למכור דרך האינטרנט מוצרים.
• אני רוצה אתר כדי שאנשים יוכלו לקרוא את המאמרים שכתבתי.

 

2. קהל יעד

הגדרה נכונה של קהל היעד תסייע לכם במגוון מישורים בתהליך בניית האתר. כמו: עיצוב האתר, תכני האתר, סגנון ההנעה לפעולה ועוד.
• מה טווח הגילאים של לקוחותיכם הפוטנציאלים.
• מהי השפה שבה הם גולשים.
• מה תחומי העניין שלהם.
• מה ירגש אותם ויניע אותם לפעולה.

 

3. בדיקת מתחרים

• גלו מי המתחרים שלכם, למדו מהם, בעיקר מהטעויות שלהם.
• בדקו מה מקובל בתחום. אל תפתיעו את הגולשים שלכם יתר על המידה, כאשר הסטנדרט בתחום הזה שונה.
• חפשו איך אתם יכולים להציג יתרון על פני המתחרים. מה הייחודיות שאתם יכולים להציג.
• בדקו האם המתחרים שלכם משקיעים בקידום האתר, ובאלו ביטויים.

 

4. סוג האתר

הגדירו את סוג האתר שאתם צריכים:
• אתר תדמית
• אתר מכירות
• אתר פורטל מידע
כמובן שיש אתרים שמשלבים כמה הגדרות יחד, גם אין אתר אחד דומה למשנהו מבחינת הצרכים המדויקים. אך ככל שתגדירו את הצרכים שלכם יותר במדוייק ייקל עליכם להתקדם אל השלבים הבאים.
הגדירו גם תוספות מיוחדות שהאתר שלכם צריך: טפסים מיוחדים, מחשבונים, אינדקסים, מערכת הרשמת לקוחות, הרשמה לניוזלטר, וכו’.
כשתגיעו לשלב בניית האתר תוכלו לומר בוודאות מהו סוג האתר שאתם צריכים ואלו תוספות.