הנה מתחילים. הדומיין, האפיון, העיצוב, הפיתוח, הקידום – איפה ואיך כל אלו משתלבים בתהליך?

1. דומיין

כמה המלצות לרכישת דומיין:
• אל תמתינו עד שהאתר יהיה מוכן. רכשו את הדומיין מיד בהתחלה, דומיינים נתפסים מהר.
• בחרו שם קצר וקליט ככל האפשר.
• אם הפעילות שלכם בארץ הקפידו על סיומת co.il.
• אם הפעילות שלכם היא בינלאומית בחרו בסיומת COM.
• אם שם הדומיין שרציתם תפוס, בכתובת זו ניתן לאתר את בעלי הדומיין http://www.isoc.org.il/domain_heb/whois.html נסו לשלוח הודעה לבעל הדומיין, לפעמים ניתן לרכוש במחיר סביר.
• אם מישהו אחר רוכש עבורכם את הדומיין, וודאו שהוא רושם אתכם כבעלים.

 

2. אפיון ראשוני

לפני קבלת הצעת מחיר, הכינו, או בקשו מבונה האתר להכין עבורכם “אפיון צרכים ראשוני” שיאפיין איזה אתר אתם צריכים, מהם המדורים שיהיו בו, ואילו רכיבים טכנולוגיים יידרשו לשם כך.
אפיון הצרכים אמור להכיל את רשימת הצרכים שלכם באתר, הגדרות מטרות ויעדים.

 

3. תכנון קידום אורגני

אם חשוב לכם לגייס לקוחות חדשים דרך האתר. רצוי כבר בשלב התכנון הראשוני לתכנן את ה”קידום האורגני”, כלומר הדרך שבה האתר שלכם יקודם באופן טבעי על פני אתרים אחרים. לתכנון זה משמעות רבה מבחינת התכנים, אפיון האתר, העיצוב והפיתוח.
תכנון נכון של קידום האתר דורש זיהוי של ביטויי חיפוש רלוונטיים בגוגל, ובשפה המקצועית: "חקר מילות מפתח".
חברה מקצועית לבניית אתרים תוכל לבנות לכם את האתר בצורה טובה שתאפשר בהמשך אופטימיזציה של האתר לצרכי קידום בלי שינויים משמעותיים.

 

4. אפיון ממשק משתמש

אפיון הממשק הוא מעין שרטוט אדריכלי של האתר.
האפיון אמור להתייחס למבנה האתר ולהירארכיית התוכן. ככל שאפיון הצרכים הראשוני היה מפורט יותר כך ייקל לבנות את האפיון בצורה מדויקת.
שלב האפיון הוא השלב שבו יש לשים לב למיקום האזורים השונים באתר ובעיקר בדף הבית, להנעה לפעולה שבחרנו, ולהיררכיית התוכן.
אל תוותרו על האפיון. אפיון נכון ייתן לכם עיצוב מדויק ואתר מנצח.

 

5. עיצוב

האתר הוא חלון הראווה של העסק שלכם. אל תתפשרו על עיצוב בינוני. עבדו עם אנשי מקצוע מומחים בעיצוב לאינטרנט והקשיבו לעצותיהם.
כמה נקודות חשובות לעיצוב:
• הקפידו על שפה גרפית אחידה המתאימה למיתוג של בית העסק.
• היו עדכניים, וחתרו לאתר המעוצב בסגנון הכי עדכני, חבל שתהיו מיושנים בעולם מתפתח במהירות.
• היו עדינים, אל תעמיסו יותר מדי צבעים ומידע.
• עצבו בהתאם לטעמם של הלקוחות שלכם, ולא רק לפי הטעם שלכם. אם הלקוחות שלכם יאהבו את האתר, גם אתם תאהבו.
• אל תבלבלו את הגולשים, שמרו על עיצוב הגיוני המאפשר ניווט אינטואיטיבי.
• וודאו עם מעצב האתר שהעיצוב יהיה מותאם לקידום, ויאפשר כתיבת קוד במקום שימוש בתמונות שאינן קריאות.
• וודאו שמעצב האתר מתואם עם מפתח האתר, חוסר תיאום יכול לעלות ביוקר.
• בקשו לראות סקיצות לפני תהליך הפיתוח, אל תתנו לבונה האתר להפתיע אתכם עם אתר שאתם לא אוהבים.

 

6. פיתוח

מפתח האתר אחראי לליבו הפועם של האתר. פיתוח לא מקצועי יכול לגרום לבעיות רבות, הנה כמה המלצות:
• וודאו שמדובר מפתח בעל ניסיון מוכח.
• בררו על איזו פלטפורמה נבנה האתר שלכם, זה חשוב.
• בדקו שמפתח האתר יודע דבר או שניים על קידום אתרים.
• בדקו שהמפתח מעודכן טכנולוגית, ויודע להחיות את האתר גם בצד העיצובי. המון אפקטים מגניבים קשורים לפיתוח. ולכן סנכרון בין המעצב למפתח הוא חשוב.
• וודאו שקוד האתר שייך לכם, ושתוכלו תמיד להעביר אותו למפתח אחר.
• בדקו מראש שתוכלו לנהל כל אזור באתר בצורה נוחה וידידותית.
• דרשו מהמפתח להטמיע לכם קוד גוגל אנליטיקס שיאפשר לכם לעקוב אחר התנועה באתר בצורה נוחה וחכמה, את האנליטיקס הגדירו לחשבון הגוגל שלכם, כך תוכלו לעקוב אחר המתרחש באתר באופן מתמיד.

 

7. הזנת תוכן

הזנת התוכן באתר בדרך כלל אינה חלק מתהליך בניית האתר, בפרט כשמדובר בכמות תוכן גדולה. בדיוק לשם כך אתם מקבלים מערכת ניהול שמאפשרת לכם להזין את כל התוכן באתר.
• חשוב שתקבלו הדרכה מסודרת על צורת הפעולה של ממשק הניהול.
• בקשו מידות מומלצות לתמונות באתר.
• היעזרו באיש מקצוע בעיצוב דפים מורכבים, זה תמיד יראה הרבה יותר טוב.

 

8. הגדרות SEO

הגדרות SEO הן הפלטפורמה לקידום נכון של האתר במנועי החיפוש השונים. אתר שלא הוגדרו בו הגדרות נכונות, יכול להיקבר אי שם בגוגל גם תחת שם המותג.
• בקשו הדרכה על הגדרות מומלצות ועל הדרך להגדיר אותם במערכת הניהול.
• הקפידו להגדיר נכון כל דף חדש שתפתחו.
• אם אתם רוצים להגיע ללקוחות חדשים בקידום אורגני, קחו איש מקצוע שיעשה עבורכם את העבודה.

 

9. בדיקת תקינות

הקדישו זמן לבדיקת תקינות האתר, והגישו את הערותיכם לבונה האתר:
• בדקו את נראות האתר בכל הדפדפנים הפופולאריים, קורה שאתר נראה טוב בדפדפן אחד, אך נראה גרוע מאוד בדפדפן אחר.
• אם האתר אמור להיות רספונסיבי בדקו אותו מכמה טלפונים וטאבלטים.
• בדקו את כל הטפסים באתר, האם הם מגיעים למייל שלכם, האם שדות החובה שהגדרתם אכן הוגדרו, מהי הודעת השגיאה שמתקבלת בפעולה לא נכונה.
• בדקו את ממשק הניהול, שימו לב שכל האזורים שאתם אמורים להתנהל אכן בשליטה, ושהניהול תקין.

 

10. שיווק

האתר מוכן, הכול תקין. מזל טוב, זה הזמן לצאת ולשווק את עצמכם באינטרנט. יש מגוון כלים וערוצים שיווקיים שניתן לפעול בהם כדי להגיע ללקוחות פוטנציאלים. התייעצו עם אנשי מקצוע בשיווק באינטרנט, כדי להגיע לקהל הכי מדוייק עבורכם.

ואל תשכחו לעקוב אחר גוגל אנליטיקס, הוא יכול לתת לכם נתונים שיעזרו לכם בשיווק.

 

11. תחזוקה שוטפת

אל תתנו לאתר שלכם לדעוך. החיו אותו מפעם לפעם, הוסיפו מאמרים, תמונות, מוצרים, ספרו ללקוחותיכם במה התחדשתם ושלחו אותם לאתר.
אתר שאינו מתעדכן מקודם גם פחות טוב.
את התחזוקה השוטפת אתם יכולים לעשות לבד. אם אין לכם זמן, הגדירו את כמות העדכונים הנדרשת לאתר שלכם וקבלו הצעת מחיר לתחזוקה שוטפת של האתר.