Winsite

26/02/2019

בחרנו לדבר הפעם על Yoast SEO – תוסף לאופטימיזציה של האתר.

התוסף הזה מותקן בכל האתרים שבנינו, כך שהוא מותקן גם באתר שלכם, וחשוב לנו שתדעו להשתמש בו נכון כדי לייעל את האתר שלכם ולקבל ממנו תפוקה מירבית.

Yoast SEO זה לא תוסף של מקדמי אתרים?

מקדמי אתרים אכן משתמשים בו, אבל גם מנהלי תוכן "רגילים" באתר יוכלו למצוא בו הרבה שימוש ותועלת.

יש המון דברים שאפשר לעשות עם Yoast SEO, בחרנו אחד חמוד ושימושי:

לשלוט בתצוגת פוסט / עמוד, בתוצאות החיפוש בגוגל

עם Yoast אנחנו יכולים לשלוט בניראות שלנו בדף תוצאות חיפוש בגוגל, במידה וגולש יבצע חיפוש על ביטוי שהדף שלנו רלוונטי אליו.

כלומר, הדבר הזה:

 

למה שנטרח לטפל בזה? כי אם לא נדאג לכך בעצמנו – גוגל יציגו שם תוכן אקראי מתוך העמוד, ולא תמיד זה התוכן הנכון שנרצה שגולשים ייראו וייכנסו לאתר שלנו. ואנחנו, הרי, מאד רוצים שגולשים ייכנסו לאתרים שלנו.

איך עושים את זה?

גשו לתחתית העמוד הרצוי, גללו למטה ומצאו את לשונית Yoast SE

כאן אתם יכולים לראות איך הדף שלכם יראה בחיפוש בגוגל.

רוצים לשנות את הטקסט? לחצו על כפתור ערוך מקטע:

כאן תפתח לכם האפשרות לשנות את הכותרת, ואת התיאור (Meta description).

כותרת טובה תהיה קצרה, תכיל את שם העמוד ומהותו, ורצוי גם את שם האתר.

בתיאור הדף נשתמש במילים משמעותיות ומרכזיות שמעבירות את המסר בו העמוד עוסק.

אורך הכותרת יהיה מקסימום 70 תווים, ואורך התיאור יהיה מקסימום 155 תווים.

איך נדע שאורך הכותרת או התיאור שלנו בדיוק בסדר? לא קצר ולא ארוך מדי?

לא באמת בנינו על זה שתתחילו לספור תווים…

יש לנו סרגל עזר שזה בדיוק התפקיד שלו. הוא נמצא מתחת לכותרת ולתיאור מטא.

ברגע שהסרגל כתום, יש להמשיך ולהוסיף מילות מפתח.

כשתגיעו למכסת מילים נכונה, צבע הסרגל יהפוך לירוק

ואם עברתם את המכסה, הסרגל יעבור לצבע אדום.

יש מתנדב בקהל?

הנה דוגמא קטנה:

באתר איך גדלת, אחד האתרים החביבים שמטופלים אצלנו, בחרנו עמוד אקראי שאין לו עדיין תיאור בתוסף Yoast – עמוד מאמרים בנושא "הורות וקשר" שתחת קטגוריית "תינוקות", ובדקנו איך הוא מוצג בגוגל.

ובכן, ככה זה נראה:

לא בדיוק הדרך שבה היינו בוחרים לתאר את העמוד והתוכן שבו…

זה מה שקורה, לפעמים, כשגוגל מחליט על דעת עצמו איך להציג את הדף: הכותרת לא מדויקת, ובמקום תקציר ענייני מופיע חלק מתפריט האתר.

עידכנו כותרת ותיאור ב-Yoast, חיכינו כמה ימים, חיפשנו שוב בגוגל, והנה התוצאה:

עכשיו הכותרת והתיאור רלוונטיים, והסיכוי שגולש ייכנס לדף הזה הרבה יותר גדול.

הערה חשובה: כיוון שאנחנו תלויים בגחמות הרובוטים של גוגל שסורקים את האתר אחת לכמה ימים – יש להמתין מספר ימים כדי לראות את השינוי בפועל.

לסיכום…

אנחנו ממליצים להשתמש ב-Yoast בכל פעם שאתם יוצרים עמוד או פוסט חדש באתר שלכם, ככה תוכלו לשלוט בעצמכם בתוצאה שמנועי החיפוש נותנים, תוכלו לשפר את יחס ההקלקות לאתר ותעלו את דירוג האתר שלכם.